Back to school

Som rubriken lyder, idag har jag varit i skolan. Tog en promenad på femtio minuter i den något svala förmiddagsluften för att se om skolan som den förra aupairen gått på verkade bra. Lokalerna var ganska små men mysiga och de i personalen var supertrevliga! 
 Jag fick göra ett test för att se vilken nivå jag ligger på. Jösses, 100 frågor, en sammanfattning och en muntlig session - det gick ju sisådär kan jag säga. Men meningen med det hela är att jag ska lära mig så det blir nog bra!

Resterande av dagen har bestått av ytterligare långpromenader (träningsvärk i vaderna), lek med kulbanor, frisering av dockor samt Skype med bästi. 


 
KRAM
1 Solveig:

skriven

Det låter tufft med skolan och testerna som du har gjort. Men som du skrev är du där för att lära dig och bli expert :-) . Lycka till! Kram!

Svar: Tack mammi! KRAM
emmaisevilla.blogg.se

2 Felicia:

skriven

...och härmed fann jag din blogg. Det är så skönt att kunna få lite Emma-Felicia-tid trots att avståndet mellan oss är långt. Vi hörs snart igen, fina fina du!

Svar: tusse! det är konstigt att inte ha dig här. håller på med spanska läxan och hade behövt dina klokskaper. och typ en kram, eller många. men tur som sagt att the world wide web finns!
emmaisevilla.blogg.se

Kommentera här: