Yo sin ti, y tu sin mi

Här kommer en liten uppdatering från helgen :)

Fredag 
Det är så lätt att umgås med folk här, slänga ut en fråga i cyberspace och med 99% av fallen hitta någon som vill ses. Denna fredag har varit ett utmärkt exempel på det.
 Idag började jag dagen med en turistrunda tillsammans med Insa. Dvs tog turistiga foton i parken, på plaza España och utanför katedralen. På eftermiddagen lunchade jag med Rebecka någon timme innan jag mötte upp Carlos för en öl.
Som slut på en toppendag samlades jag och ett gäng tjejer från skolan på New York, en bar vi ån, för att se den vackra solnedgången ackompanjerat med svängig musik och mojito. 

Lördag
Packade ryggan och tillsammans med skolan tog vi bussen till en strand i huelva. Vi solade, badade, läste - en skön stranddag helt enkelt. 
Väl tillbaka i Sevilla släppte vi först av de som skulle hem i centrum för att sedan styra riktningen till Ramón.  Han hade förberett mat åt allihopa och när hela gänget hade köat klart till duschen (dvs ca 20 pers) käkade vi och hade en myskväll. Generösare person får man leta efter!



Söndag
En dag i centrum med aningen lugnare tempo. Var egentligen inte meningen att jag skulle ha kursen i maj också men tack vare lite tur så fortsätter jag den här veckan också. Prov för kursen väntar på torsdag så därför slog jag mig ner på costa för att plugga. 

På eftermiddagen lunchade jag med Helen, Suvi, Lindsey och Insa och för att avsluta kvällen letade vi upp en gräsplätt vid ån där vi satt och pratade en stund. Ingen kände riktigt för att gå hem så trots den kvalmiga värmen var vi kvar till kanske åtta, halv nio någon gång. 

Nu har dock förkylningen jag ignorerat hunnit ifatt och jag hostar och snorar med röda ögon. Rebecka och Jana har åkt hem så igår satt vi på ett fik allesammans och grät i omgångar. Oj, oj, oj. Så konstigt det kommer bli.

KRAM

Kommentera här: