Bio, tårar och dans

Väskorna börjar fyllas och på lördag lämnar jag Sevilla för den här gången. Åtta månader och tre dagar. 
Så himla mycket bra som har hänt under tiden här, så många fantastiska personer jag har lärt känna! <3 Känner mig splittrad och har nära till tårar mest hela tiden. Samtidigt är jag så jädrans lycklig och tacksam för allting jag varit med om! 

Så här spenderade jag min sista helg:

Fredag
Jag, Marika, Helen och Suvi åt favoritfrukosten på calle Regina. Sen kom Kathi som var på besök i Sevilla och jösses så kul det var att se henne igen! Hon har också varit aupair här men åkte hem i mars. Kändes skapligt overkligt till en början men ack så kul!

Vid halv elva-snåret fick jag ett meddelande av Suvi som halvt på skoj frågade om vi skulle gå på bio. Jag hade precis dragit på mig nattlinnet och borstat tänderna men en halvtimme senare stod vi plus Marika, i Nervion plaza. Filmen var fin och höll på tills klockan tre (ja, jag vänder lite på dygnet här). Mysigt med spontant biobesök mitt i natten! 

Lördag
F hade sin första comunion så jag var med på ceremonin, fint att få ta en del av en så viktig del av hennes liv. Därefter var det lunch hos oss, serverade mat och dryck samt höll ett öga på de 14 barn som sprang omkring.  Var helt slut på kvällen när alla gått hem. 

Rådde dock bot på tröttheten med en siesta på någon timme och åkte in till stan för tapas och drinkar med tjejerna. 


Vi dansade till gryningen sådär som vi gör här i Spanien. Vid ett tillfälle spelades en låt som passar så bra in på oss nu och en efter en började snyfta - mitt på dansgolvet. Halvt skrattande, halvt gråtande kramade vi varandra och dansade loss. <3 

Söndag
Vi spenderade mestadels av dagen vi ån på våra saronger. Pratade och skrattade  där tills några timmar efter solen hade gått ner. Glass-ätande och kaffe-drickande var givetvis obligatorisk också. 

KRAM

Kommentera här: